Herb
Profile Radnych, komisje, interpelacje. Kalendarz posiedzeń.
System Rada dla Mieszkańców - Urząd Gminy Banie

Interpelacje i zapytania

Interpelacje i zapytania Radnych.

Rozbudowa sieci wodociągowej przy ul. Baniewickiej

Numer: 42, rodzaj: wniosek

Skierowane do: Wójt Gminy Banie
data wpływu: 2022-08-04, data przekazania: 2022-08-04

Proszę o zabezpieczenie środków w budżecie na rok 2023 w sprawie rozbudowy sieci wodociągowej na ul. Baniewickiej w miejscowości Banie.

Na kilku działkach powstają już budynki mieszkalne oraz planowane są następne inwestycje.

Zaznaczam, że do części posesji doprowadzona jest sieć kanalizacyjna, a wodociągowej brak.

Do wniosku dołączam petycję właścicieli działek w ciągu ul. Baniewickiej wraz z podpisami.

Interpelujący

Imię i nazwisko Funkcja Nazwa klubu
Joanna Osiewalska radny Klub Radnych Inicjatywa Samorządowa

Odpowiedź

Odpowiadający: Konrad Radyk

Wydział merytoryczny: , data odpowiedzi: 2022-08-16

W związku z otrzymanym wnioskiem o zabezpieczenie środków na rok 2023 w sprawie rozbudowy sieci wodociągowej na ul. Baniewickiej w miejscowości Banie informuję o aktualnie obowiązującym planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych podjętych uchwałą nr XVIII/141/2020 Rady Gminy Banie z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia "Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Gminy Banie na lata 2020-2024". W roku 2023 nie przewiduje się rozbudowy sieci wodociągowej w tym kierunku, niemniej Gmina Banie jeśli będzie miała możliwość pozyskania środków zewnętrznych na rozbudowę sieci wodociągowej na pewno z tego skorzysta i weźmie pod uwagę potrzeby mieszkańców znajdujących się na ul. Baniewickiej.

Dodatkowo należy wskazać podjęte Zarządzenie Nr 33.2021 Wójta Gminy banie z dnia 25 lutego 2021 r. w sprawie zasad odpłatnego przejmowania przez Gminę Banie urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych od osób fizycznych i prawnych, dzięki któremu Państwo mogą wybudować taką sieć i przekazać odpłatnie na warunkach ustanowionych w regulaminie ww. zarządzenia.